Prośba o weryfikację informacji, która zostanie zamieszczona w książce o kolei na ziemi prudnickiej.
Nie jest tajemnicą, że kompletujemy materiał do książki o historii kolei na ziemi prudnickiej. Staramy się, by materiał był rzetelny i tutaj trafiamy na kilka problemów. Dziś na tapetę dajemy pierwszy z nich. Być może ktoś z Was nam pomoże. Prosimy o komentarze.
Cytat z książki:
W 1994 roku z powodu pilnej konieczności naprawy przepustu w pobliżu racławickiej stacji zamknięty został tor przy wjeździe do stacji Racławice Śląskie od strony Głogówka. Pociągi do Racławic wjeżdżały na południową stronę stacji wykorzystując tak zwaną łącznicę. W czasie trwających około trzy miesiące objazdów doszło na tej łącznicy do dwóch wypadków z udziałem pociągów. 4 maja 1994 roku podczas wjazdu na stację pociągu relacji Kraków-Jelenia Góra na łącznicy wykoleiła się lokomotywa SU45-025. Komisja stwierdziła później poszerzenie toru. Następnego dnia ta sama lokomotywa prowadziła pociąg relacji Lublin-Kudowa Zdrój i ponownie w tym samym miejscu wykoleiła się. Dopiero wtedy okazało się, że lokomotywa będąca świeżo po remoncie miała za sztywny wózek i nie potrafiła wpisać się w łuk na tym torze.
Problem:
Wydaje się nam, że lokomotywa, o której przeczytaliście wyżej jest błędna. Być może chodzi o lokomotywę SU46-025, albo SU46-024? Czy ktoś posiada jakiekolwiek informacje na temat tego wydarzenia?
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 21 lutego 2011r. godz.: 19:54. Nr wydania: 188/2011
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Model nyskiej SU46 wygląda obłędnie
- We wtorek ważna rocznica największej katastrofy kolejowej
- Nyska SU46 trafi na makietę
- Zagadkowe wykolejenie lokomotywy SU46
- "Suka" wraca na Magistralę Podsudecką
- Lublin-Kudowa - powódź z 1997 roku była początkiem końca dla tego pociągu
- Pociąg ratunkowy z nyskiego szpitala i inne wydarzenia z 1997 roku
- Tragedia na torach
- Kierowca ciągnika nie przeżył
- Katastrofy i wypadki kolejowe w Polsce - recenzja nowej książki