Dodano: Środa, 22 marca 2023r. godz.: 13:54. Nr wydania: 549/2023

Milionowe inwestycje na drogach przy linii kolejowej 137

Około 160 mln zł. będą kosztowały trzy nowe obwodnice drogowe, jakie powstaną w województwie opolskim. Wszystkie zbudowane zostaną blisko linii kolejowych.

Proces legislacyjny: decyzje środowiskowe, konsultacje społeczne itp. mogą potrwać około dwa lata, ale sprawy w ostatnich dniach ruszyły z przysłowiowego kopyta. W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego podpisano wczoraj umowy związane z powstaniem trzech nowych obwodnic drogowych. Chodzi o rozbudowę istniejącej obwodnicy Nysy (jednej z najlepszych dróg jaka po 1945 roku powstała w woj. opolskim), obwodnicy Głogówka oraz obwodnicy Strzeleczek.

Największym zadaniem będzie budowa obwodnicy pod Nysą, która połączy istniejącą nową drogę z wojewódzką 411, a to umożliwi łatwy dojazd do i częściowe odciążenie Głuchołaz. Nie jest znany dokładny przebieg tej obwodnicy, trwają konsultacje ze społeczeństwem i jak można przeczytać jest wiele rozbieżności. Jednak pewnym wydaje się to, że nowa droga biegnąca z północy na południe przetnie tory linii 137 gdzieś w okolicy wsi Podkamień (dawna stacja na nie istniejącej linii do czeskiej Widnawy).

Głogówek, to miasteczko w którym przecinają się dwie ważne drogi i na dobrą sprawę marzy o dwóch obwodnicach, ale budowa już pierwszej jest wręcz epokowym wydarzeniem. Obwodnica powstanie w drodze wojewódzkiej 416 i odciąży miasto z ruchu samochodów na trasie Głubczyce-Opole. Tutaj także konieczne są konsultacje, ale według planów droga ma tuż przed wiaduktem nad linią kolejową 137 omijać miasto od południa blisko tamtejszego dworca kolejowego. Potem przetnie ważną drogę krajową nr 40 (Głuchołazy-Kędzierzyn-Pyskowice) i następnie wybudowanym wiaduktem przejdzie nad torami linii 137 w miejscu charakterystycznego łuku przed stacją Głogówek (od wschodu).

Najkrótsza ma być obwodnica Strzeleczek, miejscowości leżącej na trasie linii kolejowej Prudnik-Krapkowice. Według planów obwodnica ma omijać tę miejscowość od południa i być położona bardzo blisko torów linii kolejowej. Ta linia kolejowa jest odremontowana, ponieważ w Krapkowicach znajduje się znacząca bocznica wojskowa. Rzadko pojawia się tam pociąg towarowy, częściej specjalny z pasażerami.

Obraz: budowanowychobwodnic.jpg

Obwodnicę Prudnika i Lubrzy zbudowano w 2005 roku i ona położona jest bezpośrednio przy torach linii kolejowej nr 137

Foto: pbc

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Środa, 22 marca 2023r. godz.: 13:54. Nr wydania: 549/2023

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2024
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki