Dodano: Poniedziałek, 26 czerwca 2017r. godz.: 12:51. Nr wydania: 457/2017

Będzie studium wykonalności dla przebudowy Magistrali Podsudeckiej

Zaskakująca, ale bardzo ciekawa wieść gruchnęła jak piorun w ostatnim czasie. Zarządca infrastruktury kolejowej chce zlecić opracowanie studium wykonalności dla przebudowy linii kolejowej 137 od Kędzierzyna do Legnicy.

Zasadność ogólna remontu oraz to, czy uzasadniona jest elektryfikacja naszej linii kolejowej oceni przyszły wykonawca, który przygotuje studium wykonalności.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, którego przedmiotem jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla zadania pod nazwą Prace na linii kolejowej nr 137 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Kamieniec Ząbkowicki - Legnica wraz z elektryfikacją.

Podstawowe problemy naszej linii kolejowej to zły stan torowiska, ograniczenia prędkości, czy często mała przepustowość. Dokumentacja ma też ocenić dostosowanie do obowiązujących standardów infrastruktury związanej z obsługą podróżnych.

Potencjalny wykonawca ma niejako inwentaryzować obecny stan linii kolejowej oraz przygotować trzy projekty przyszłej inwestycji. Będzie to podstawą do podjęcia dalszych decyzji i ew. rozpoczęcia prac modernizacyjnych. Pierwszy wariant zakłada pełną elektryfikację, drugi elektryfikację dla jednego toru, a ostatni brak elektryfikacji. Przyjęto założenie dla pociągów osobowych prędkość 120km/h, a dla towarowych 80km/h.

Za remontem traktu przemawiają nie tylko wymienione wyżej ograniczenia, ale to, że po modernizacji Magistrala Podsudecka zwiększy szeroko pojętą kolejową dostępność regionu. Będzie to miało ogromne znaczenie dla rozwoju gospodarczego terenów ulokowanych wzdłuż linii kolejowej.

Studium wykonalności to pierwszy i podstawowy dokument dla rozpoczęcia prac. Od tego jaką będzie miał zawartość zależy tok dalszych działań. W najgorszym wypadku może okazać się, że na studium wykonalności prace się zakończą, ale to mało prawdopodobne. Linia kolejowa 137 jest ważna, wymaga modernizacji.

Widzimy, że poprzez brak poważnych remontów linia uległa degradacji. Od 10 lat nie kursują po niej pociągi dalekobieżne. Pociągi towarowe kursują często z ograniczonymi prędkościami. Na wielu stacjach pociąg musi zwalniać do około 20km/h z powodu złego stanu torowiska (głównie podkładów kolejowych).

Oferty na wykonanie studium wykonalności można składać do 3 sierpnia. Dokumentacja powinna powstać najpóźniej w 381 dni. Do tematu wrócimy.

Obraz: stacjawotmuchowieremont.jpg

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 26 czerwca 2017r. godz.: 12:51. Nr wydania: 457/2017

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2024
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki