Kormoran z podciętymi skrzydłami
To pewne, że w grudniu br. z siatki kolejowych połączeń dalekobieżnych Kotliny Kłodzkiej zniknie codzienne połączenie Kłodzka z Nysą, Katowicami, Warszawą i Olsztynem realizowane przez pociąg TLK Kormoran. Pociąg ten będzie w nowym rozkładzie kursował od stacji Bielsko-Biała.
Kormoran kursując od Polanicy Zdroju pojawił się w rozkładzie jazdy niecałe dwa lata temu i wytrwale pracował na swój sukces. Dziś można powiedzieć, że zaproponowane w styczniu 2021 roku połączenie sprawdziło się. W sezonie wakacyjnym na odcinku od Katowic w stronę Polanicy (i w druga stronę) pociąg był pełny (łącznik pociągu, ponieważ w Katowicach dołączano lub wyłączano 4 dodatkowe wagony).
Przypomniał on ludziom z takich miasteczek jak Głogówek, Otmuchów, Paczków i większych ośrodków jak Nysa i Prudnik, że w Polsce istnieje jeszcze normalna kolej.
Nowy Kalendarz Kolej Podsudecka 2023 już dostępny
Format A3, 13 str (12 na każdy miesiąc plus okładka. Przepiękne i duże zdjęcia pociągów wykonane na Magistrali Podsudeckiej. Każdy miesiąc na osobnej stronie. Solenizanci, święta, numery tygodni, znaki zodiaku.
Ktoś wprowadzając ten pociąg do rozkładu miał dobry pomysł: wiele mniejszych miejscowości naszego regionu zyskało bezpośredni dojazd pociągiem do stolicy, na Warmię i Mazury oraz do Aglomeracji Śląskiej. To ten ostatni kierunek był najpopularniejszy wśród naszych pasażerów. Najwięcej osób z Kłodzka, Nysy, czy Prudnika podróżowało właśnie do Katowic. To dowód, że potrzebne jest dalekobieżne połączenie od strony Dolnego Śląska przez linię 137 (Nysa, Prudnik, Kędzierzyn-Koźle) do Katowic kursujące rankiem w stronę Aglomeracji Śląskiej, czyli coś przeciwnego do obecnego pociągu TLK Sudety.
Pisma i apele z prośbą o pozostawienie pociągu zostały wysłane ze wszystkich miast i powiatów na trasie tego pociągu. Do akcji włączyli się posłowie oraz grupy społeczne. Niestety nic to nie dało.
Tracimy pociąg dobry, potrzebny, spełniający swoją rolę. Pociąg, który zdążyliśmy docenić, sprawdzić, z którym podróżni mogli się już oswoić. To duża strata dla Magistrali Podsudeckiej.
Pociąg TLK Kormoran w drodze do stacji Polanica Zdrój w sierpniu tego roku
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 24 października 2022r. godz.: 10:31. Nr wydania: 538/2022
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Sudety i Szczeliniec zmieniają tabor
- TLK Sudety i TLK Szczeliniec objazdem przez Opole
- Znamy rozkład dwóch pociągów Intercity na Magistrali Podsudeckiej
- Drugi dalekobieżny na Magistrali Podsudeckiej od grudnia
- Bus na trasie pociągu TLK Sudety
- Bilety w PKP Intercity teraz tańsze
- Wróble ćwierkają, że za Kormorana coś się potem wykluje
- SU4220 na Kormoranie
- Trwa remont torów pod Piławą Górną
- "Nowy" Nurek na TLK Sudety
Następne teksty:
- Pociąg ratunkowy z nyskiego szpitala i inne wydarzenia z 1997 roku
- Lublin-Kudowa - powódź z 1997 roku była początkiem końca dla tego pociągu