Dodano: Poniedziałek, 12 kwietnia 2010r. godz.: 18:21. Nr wydania: 142/2010

List otwarty dotyczący konieczności przywrócenia pociągów pasażerskich na stykowym odcinku województwa, na linii 137, na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki

Prezentuję Państwu nasz list skierowany do Marszałka Województwa Opolskiego dotyczący konieczności przywrócenia pociągów pasażerskich na stykowym odcinku województwa, na linii 137, na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki.

Szanowny Panie Marszałku

Chciałbym wyrazić pozytywną opinię na temat realizacji przewozów regionalnych na odcinku linii kolejowej numer 137 Kędzierzyn Koźle - Prudnik - Nysa. Od dłuższego czasu szynobusy kursują z bardzo dobrą punktualnością, są zadbane, a obsługa nadzwyczaj miła i fachowa. Słowa uznania kieruję na Pana ręce i ręce podległych Panu pracowników odpowiedzialnych za organizację przewozów w regionie. Pochwała należy się również pracownikom spółki Przewozy Regionalne za coraz lepsze dążenie do poprawy standardu wykonywania przewozów.

Zdaję sobie sprawę, iż organizacja przewozów kolei regionalnej w ostatnim czasie nie należy do rzeczy najłatwiejszych, ale jako pasażer na własnej skórze odczuwający pozytywne zmiany wierzę, że wszelkie pojawiające się problemy zostaną przezwyciężone, a oferta przewozowa będzie z każdym rokiem zwiększana i dostosowywana do potrzeb podróżnych.

W związku z powyższym zwracam się z prośbą, by wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy (grudzień 2010 roku) doprowadzić do wznowienia przewozów na odcinku Nysa - Kamieniec Ząbkowicki. Uruchomienie kilku par pociągów umożliwi nam, mieszkańcom południowej części Opolszczyzny szybki, być może bezpośredni dojazd do przedgórza Sudeckiego i Kotliny Kłodzkiej: Kamieńca Ząbkowickiego, Kłodzka, Świdnicy, Dzierżoniowa, Legnicy.

W chwili obecnej brak połączeń pasażerskich na stykowym odcinku linii numer 137 Nysa-Kamieniec Ząbkowicki uniemożliwia dojazd od strony Nysy, Prudnika, czy Kędzierzyna Koźla w atrakcyjne turystycznie rejony Sudetów (nie licząc jazdy drogą okrężną przez Wrocław z niezliczoną liczbą przesiadek).

Wprowadzenie proponowanych połączeń będzie wzmocnieniem i uatrakcyjnieniem oferty regionalnej. Zlikwidowana zostanie luka w połączeniach międzywojewódzkich na linii numer 137. Nasi sąsiedzi będą mogli odwiedzać tak atrakcyjne miasta regionu opolskiego jak Nysa, czy Prudnik, a my będziemy mogli wyjechać w Sudety. Dodatkowo uruchomienie ww. połączeń pozwoli na łatwiejszy dojazd uczniom i studentom do Nysy czy Świdnicy, gdzie następuje rozwój ośrodków akademickich. Ponadto ponownie do sieci kolejowej zostaną włączone takie miasta jak Paczków i Otmuchów, które obecnie pozbawione są kolei pasażerskiej. Na nowej ofercie skorzystają również pasażerowie z Województwa Śląskiego, którzy mają obecnie duże problemy związane z dojazdem w rejon Kotliny Kłodzkiej, ponieważ w ofercie Spółki PKP Intercity brakuje dalekobieżnych pociągów jadących przykładowo do Kłodzka, Kudowy Zdrój itp.

Sugeruję, by we współpracy z Województwem Dolnośląskim uruchomić połączenia w relacjach Kędzierzyn Koźle - Legnica, Kędzierzyn Koźle - Kłodzko Miasto, Nysa -Legnica, najlepiej w godzinach szczytu przewozowego, umożliwiając dojazd do szkół i pracy w Nysie na godzinę 7:30 i wyjazd z tego miasta po godzinie 14. Proszę, by szczególny nacisk kłaść na połączenia dłuższych relacji (przykładowo Kędzierzyn Koźle - Kłodzko) ograniczając liczbę przesiadek z jakimi musieliby borykać się pasażerowie województwa Śląskiego udający się do miejscowości województwa Dolnośląskiego.

Przez wiele lat pasażerowie linii 137 byli przyzwyczajeni do długi relacji pociągów i mimo regionalizacji kolei należy wracać do rzeczy już sprawdzonych. Sugeruję, by umożliwić bezpośredni dojazd z Kędzierzyna do Kłodzka (przynajmniej w okresie wakacji oraz ferii zimowych) w godzinach rannych i wieczornych oraz o powrót poranny i wieczorny z Kłodzka do Kędzierzyna (dwie pary pociągów). Najlepiej, by poranny pociąg do Kłodzka odjeżdżał jako przedłużenie pociągu Kędzierzyn - Nysa (odjazd z Kędzierzyna po godzinie 9:00). Do godziny 9:00 pasażerowie z województwa Śląskiego (Gliwic, Katowic, Rybnika, Raciborza) dojadą już do Kędzierzyna.

Wierzę, że na przypadającą w 2011 roku 135 rocznicę ukończenia budowy linii kolejowej numer 137 pasażerowie miejscowości południa Opolszczyzny i Przedgórza Sudeckiego będą mogli tak jak to miało miejsce przez ponad 100 lat, skorzystać z pociągów łączących bezpośrednio Kędzierzyn i Legnicę oraz Kłodzko.

Z wyrazami szacunku
Stanisław Stadnicki

Powyższy list został wysłany pocztą tradycyjną w dniu dzisiejszym.

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 12 kwietnia 2010r. godz.: 18:21. Nr wydania: 142/2010

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2024
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki