Prezentujemy Państwu szczegółowe rozkłady jazdy odjazdu pociągów dla trzech największych stacji między Kędzierzynem-Koźlem, a Nysą (Prudnika, Racławic Śląskich, Głogówka) oraz rozkład dla stacji Nysa.
Przeczytaj artykuł
Wbrew wcześniejszym informacjom składy wagonowe tak szybko nie znikną ze stalowych szlaków na południu Opolszczyzny. Ze względu na awarię jednego z autobusów szynowych na niektórych pociągach relacji Nysa - Kędzierzyn Koźle - Nysa do 6 lutego 2009r. kursować będzie pociąg złożony z lokomotywy i jednego wagonu. Pociągi te to:
Przeczytaj artykuł
Tymczasem pociąg "Śnieżka", kursujący od kilkudziesięciu lat przez Nysę i Kamieniec Ząbkowicki, nie tylko umożliwiał dotarcie w praktycznie każdy rejon Sudetów z Krakowa i Górnego Śląska, ale też miał duże znaczenie dla mieszkańców południowej części województwa opolskiego, będąc jedynym pociągiem dalekobieżnym. Wyjaśnienia spółki PKP PR, że pociąg zlikwidowano z powodu niedostatecznej frekwencji, wydają się mało prawdopodobne, gdyż jadąc nim nigdy nie spotkałem się z sytuacją, aby większość miejsc pozostało nie zajętych.
Przeczytaj artykuł
"Pociąg ten w minionych latach cieszył się dużą popularnością. Gwarantował mieszkańcom Dolnego Śląska bezpośredni dojazd do Gliwic, Katowic i Krakowa. Z kolei mieszkańcy woj. Małopolskiego czy Śląskiego posiadali dogodny, bezpośredni dojazd do takich miejscowości jak: Świdnica (duże miasto powiatowe zamieszkiwane przez ponad 60 tysięcy mieszkańców) Dzierżoniów-Bielawa-Pieszyce (przyległe miasta gminne i powiatowe zamieszkiwane łącznie przez około 76 tysięcy mieszkańców), Piława Górna (7 tysięcy mieszkańców), czy Ząbkowice Śląskie (16 tysięcy mieszkańców). Łącznie w/w miejscowości Dolnego Śląska zamieszkuje około 160 tysięcy mieszkańców. Gdyby wziąć pod uwagę miasta południa Opolszczyzny (między innymi Nysę, Prudnik) to liczba mieszkańców, którzy zostali pozbawieni przynajmniej jednej dalekobieżnej kolejowej racji wyniesie prawie 250 tysięcy osób."
Przeczytaj artykuł
"W latach poprzednich spółka konkurencyjna PKP Przewozy Regionalne skutecznie oddzielała mieszkańców południowej Opolszczyzny od "reszty kraju" likwidując połączenia do takich miast jak Kraków, Katowice, Lublin, Rzeszów czy Przemyśl sukcesywnie zabierając pociągi lub ograniczając do minimum ich kursowanie. Z wiadomych mi źródeł bardzo duża grupa podróżnych i ludności takich miast jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Kłodzko, Nysa, Świdnica, Prudnik czy Otmuchów jest zszokowana polityką prowadzoną do tej pory przez spółkę konkurencyjną jaką jest PKP PR."
Przeczytaj artykuł
Nasza akcja ruszyła w czwartek 29 stycznia wieczorem. Natychmiast wiele osób poparło nasz apel. Mimo, że nie minął jeszcze tydzień od chwili rozpoczęcia akcji warto podsumować pierwsze godziny.
Przeczytaj artykuł
Niedawno rozpoczęła się publiczna dyskusja na temat tego, czy lepszym od proponowanej przez nas relacji pociągu pośpiesznego Kraków - Jelenia Góra były skład pociągu międzywojewódzkiego takiej samej relacji, ale w taryfie osobowej.
Przeczytaj artykuł
Po dłuższej przerwie między Kędzierzynem, a Nysą znów pojawiła się Kolejowa Komunikacja Autobusowa.
Przeczytaj artykuł
Szanowni Państwo. Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni sukcesem naszej akcji. Napisało do nas wiele osób. Powstały już kolejne listy w sprawie powrotu pociągu pośpiesznego.
Przeczytaj artykuł
W ramach I korekty rocznej rozkładu jazdy pociągów Organizator przewozów w Opolu oraz PKP Przewozy Regionalne wprowadzają zmiany w obecnie obowiązującej ofercie. Dotyczy to również Magistrali podsudeckiej.
Przeczytaj artykuł
"Kilku zapaleńców chce zmienić decyzje kolejowych spółek" - czytamy w dzisiejszym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej, która po Radiu Opole jest kolejnym medium prezentującym naszą sprawę.
Przeczytaj artykuł
W związku z przejęciem przez PKP Intercity obsługi pociągów pośpiesznych-międzywojewódzkich w grudniu 2008 roku pragnę zainteresować Państwa uruchomieniem kolejowego połączenia dalekobieżnego relacji Kraków Główny - Jelenia Góra przez Kędzierzyn-Koźle, Prudnik, Nysę, Jaworzynę Śląską, zatrzymującego się m. in. na następujących stacjach (licząc od Kędzierzyna-Koźla do Jaworzyny Śląskiej): Głogówek, Racławice Śląskie, Prudnik, Nysa, Otmuchów, Paczków, Kamieniec Ząbkowicki, Ząbkowice Śląskie, Dzierżoniów Śląski, Świdnica Miasto.
Przeczytaj artykuł
W związku z przejęciem przez PKP Intercity pociągów międzywojewódzkich pospiesznych w grudniu 2008r. zwracam się do Pana w imieniu swoim oraz mieszkańców powiatu prudnickiego o przywrócenie pociągu pospiesznego łączącego Górny Śląsk z Kotliną Kłodzką oraz Karkonoszami.
Przeczytaj artykuł
Jutro to jest w czwartek wieczorem nasz serwis zostanie oficjalnie zaprezentowany szerszej publiczności.
Przeczytaj artykuł
W związku z przewidywaną po roku 2013 modernizacją linii 276 na odcinku Wrocław - Międzylesie bezwzględnie konieczne jest zapewnienie alternatywnej trasy przewozów towarowych. W tym celu konieczna będzie odbudowa nieczynnego toru na linii 137 (odcinek Kamieniec Ząbkowicki - Świdnica i Jaworzyna Śląska - Legnica) wraz z elektryfikacją całego odcinka Kędzierzyn Koźle - Legnica. Tak czytamy w odpowiedzi podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury na zapytanie jednej z posłanek Moniki Wielichowskiej.
Przeczytaj artykuł
Wraz z pojawieniem się dwóch nowych szynobusów, które województwo opolskie otrzyma tuż przed wiosną z opolskich linii nie zelektryfikowanych znikną składy wagonowe.
Przeczytaj artykuł
Na najbliższą sobotę zaplanowano wielką akcję koszenia fragmentu linii kolejowej Głubczyce-Racławice zagrożonego likwidacją. Właśnie tutaj najbardziej potrzebna jest Twoja pomoc. Dołącz do nas, pomóż nam, ratuj z nami linię, najcenniejsze zabytki kolei południa Opolszczyzny. Zbieramy się o godzinie 9:00 na racławickim dworcu kolejowym.
Przeczytaj artykuł