Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Po przejęciu budynku, gmina Głubczyce odpowiada za remont zabytkowego dworca kolejowego w Głubczycach.

Niestety, wcześniej część prac przebiegała powoli i z opóźnieniami. Wiosną 2025 roku, po przeprowadzeniu inwentaryzacji wykonanych robót, gmina podpisała nową umowę z nowym wykonawcą. Dzięki temu do końca 2025 roku ma zostać ukończony drugi etap prac, obejmujący odbudowę stropów i dachu (wykonanie elewacji budynku oraz wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej). Jak widzimy na zdjęciu, prace postępują w imponującym tempie. Obiekt prezentuje się wspaniale, a charakterystyczną wieżę (symbol komina parowozu) widać z daleka.

Już jest, nowy Kalendarz Kolej Podsudecka 2026. Dziś i jutro (22-23 października) kupisz ze zniżką 10%. Zobacz w sklepie online.

W planach znajduje się również trzeci etap, zakładający kompleksowe wykończenie wnętrz. Szacunkowy koszt tego etapu to 17 milionów złotych, a zakończenie całej inwestycji przewidziano na czerwiec 2027 roku jeszcze przed planowanym wznowieniem ruchu kolejowego na linii do Głubczyc w ramach rządowego programu Kolej Plus.

Należy wspomnieć, że to miejsce, już wcześniej w fatalnym stanie, zostało definitywnie zrujnowane przez pożar jaki wybuchł w dniu 23 sierpnia 2023 roku.

Odbudowany dworzec nie będzie pełnił typowo kolejowych funkcji. Gmina planuje urządzenie w jego wnętrzach mieszkań chronionych oraz Dziennego Domu Pobytu dla seniorów.

Ilustracja
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Podsudecka

Dlaczego OPOLE nigdy tak naprawdę nie poprze modernizacji Magistrali Podsudeckiej (i Nysa-Brzeg też nie)?

Analiza, która wielu się nie spodoba - ale warto ją przeczytać do końca. Przeczytajcie spokojnie ten tekst. Dla jednych będzie to "teoria spiskowa", ale dla innych - smutna diagnoza.

Podsudecka

Podsudecka nie jest priorytetem? O tym artykule i tym co robi "góra" nie można milczeć

Ten tekst nie był planowany. Miał poczekać. Ale po sobotniej publikacji w NTO z 22 listopada pt. "Podsudecka Magistrala Kolejowa nie jest priorytetem. Elektryfikacja linii ma kosztować pół miliarda" – trudno siedzieć cicho.

Remont czy polityka

Polityczne przepychanki na słowa, czy faktyczna szansa na remont Podsudeckiej?

Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.

Bielawa

Rozbudowa kolei w Bielawie w kierunku Srebrnej Góry

Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym)  przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.

Remonty

Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.

Remonty

Punktowe remonty na Magistrali Podsudeckiej

W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.