Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.

Jeszcze niedawno informowaliśmy o pracach utrzymaniowych prowadzonych na torze nr 1 pomiędzy Goświnowicami a Wójcicami (km 148,6-150,2). Teraz przyszedł czas na tor sąsiedni - nr 2 - w tym samym kilometrażu.

Na miejscu trwały prace naprawcze, wymiana podkładów i podsypki, a także poprawa geometrii toru. Z naszych obserwacji wynika, że roboty zmierzają ku końcowi - widać już efekt wyrównania torowiska, a ruch odbywa się bez większych utrudnień. Choć są to działania doraźne, z pewnością poprawią bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Dlaczego to takie ważne? Linia 137, zwana Podsudecką Magistralą, od lat boryka się z zaniedbaniami infrastrukturalnymi. Wielu maszynistów i pasażerów nie ukrywa, że stan torów w wielu miejscach jest - delikatnie mówiąc - niezadowalający. Ograniczenia prędkości, falujące szyny, a czasem wręcz awaryjne naprawy to codzienność tej trasy.

Każdy taki remont, nawet jeśli punktowy, daje nadzieję, że linia odzyska swoje znaczenie. W końcu to jedna z kluczowych tras w regionie, łącząca Katowice z Nysą, Dzierżoniowem, Świdnicą i dalej z Legnicą. Właśnie na dolnośląskim odcinku linii będzie się i dzieje się teraz najwięcej, ale o tym napiszemy w kolejnym artykule.

Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja

Zdjęcia po zakończeniu prac

Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Podsudecka

Dlaczego OPOLE nigdy tak naprawdę nie poprze modernizacji Magistrali Podsudeckiej (i Nysa-Brzeg też nie)?

Analiza, która wielu się nie spodoba - ale warto ją przeczytać do końca. Przeczytajcie spokojnie ten tekst. Dla jednych będzie to "teoria spiskowa", ale dla innych - smutna diagnoza.

Podsudecka

Podsudecka nie jest priorytetem? O tym artykule i tym co robi "góra" nie można milczeć

Ten tekst nie był planowany. Miał poczekać. Ale po sobotniej publikacji w NTO z 22 listopada pt. "Podsudecka Magistrala Kolejowa nie jest priorytetem. Elektryfikacja linii ma kosztować pół miliarda" – trudno siedzieć cicho.

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Remont czy polityka

Polityczne przepychanki na słowa, czy faktyczna szansa na remont Podsudeckiej?

Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.

Bielawa

Rozbudowa kolei w Bielawie w kierunku Srebrnej Góry

Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym)  przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.

Remonty

Punktowe remonty na Magistrali Podsudeckiej

W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.