Wstępnie potwierdzają się informacje, które mówią, że już od grudnia na naszej linii kolejowej pojawi się drugie bezpośrednie połączenie Krakowa z Jelenią Górą.
Spróbujemy podsumować wszystkie informacje, które o nowym rozkładzie jazdy pojawiły się już w Internecie, a które dotyczą zmian w tzw. nowym, rocznym rozkładzie na sezon 2023/2024.
TLK Sudety zostaje, ale zmieni się obieg, to znaczy rano ten pociąg pojedzie do Krakowa, a wieczorem do Jeleniej Góry i będzie kursował przez Jaworzynę Śląską, Świdnicę, Dzierżoniów.
Dochodzi nowy pociąg TLK Szczeliniec, który rano pojedzie z Krakowa do Jeleniej Góry (powrót wieczorem). Ten pociąg będzie kursował przez Kłodzko i Nową Rudę. Tutaj też pojawiają się pewne rozbieżności. Jedni twierdzą, że pociąg nie dojedzie do stacji Kłodzko Miasto, a drudzy odwrotnie, że będzie miał tam swój postój (tym samym postój handlowy dwa razy na stacji Kłodzko Główne).
Dwa dalekobieżne na Magistrali Podsudeckiej będą miały mijankę rano i wieczorem gdzieś pomiędzy stacjami Nysa i Prudnik. Prawdopodobnie TLK Szczeliniec pojedzie o godzinach jak obecne TLK Sudety.
Nigdzie nie ma informacji, jakim taborem będą realizowane oba te połączenia, ale należy przypuszczać, że będzie to tak samo, jak obecnie TLK Sudety.
Znika TLK Wetlina, którą zastępuje TLK Szczeliniec. TLK Szczeliniec pojedzie linią 137, czyli przez stacje Kędzierzyn-Koźle, Głogówek, Prudnik, a nie jak TLK Wetlina przez Opole.
Ziemia Kłodzka odzyska połączenia dalekobieżne i bezpośrednie z Trójmiastem poprzez dwa pociągi: dzienny oraz nocny.
Pamiętajmy, że powyższe, to zbiór nieoficjalnych informacji znalezionych już w Internecie, na profilach FB komitetów itp. Czekamy teraz na potwierdzenie tych ciekawych newsów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Pociąg TLK KORMORAN stał się jednym z najbardziej wymownych dowodów na to, że na polskiej kolei mogą dziać się naprawdę dobre rzeczy.
Nieubłaganie zbliża się koniec 2025 roku, co wiąże się z roczną zmianą rozkładu jazdy pociągów. Zmianą, która obejmuje kraje europejskie i następuje zawsze w noc z drugiej soboty grudnia na drugą niedzielę grudnia.
Wczoraj popołudniu w drogę z Krakowa ruszył pociąg TLK Sudety na nowym taborze. Od teraz kursy na tym pociągu będą obsługiwane przez składy serii SN85.
Od października pociągi Intercity w relacji Kraków-Jelenia Góra i Jelenia Góra-Kraków, które kursują przez linię 137, będą prowadzone jednostkami SD85.
W związku z pracami jakie zostaną przeprowadzone na odcinku linii kolejowej 137 pomiędzy Głogówkiem, a Kędzierzynem-Koźlem nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity.
Dobra zmiana od nowego rozkładu. Wraca drugi dalekobieżny pociąg na naszej linii kolejowej.