Drugi dalekobieżny na Magistrali Podsudeckiej od grudnia

Wstępnie potwierdzają się informacje, które mówią, że już od grudnia na naszej linii kolejowej pojawi się drugie bezpośrednie połączenie Krakowa z Jelenią Górą.

Spróbujemy podsumować wszystkie informacje, które o nowym rozkładzie jazdy pojawiły się już w Internecie, a które dotyczą zmian w tzw. nowym, rocznym rozkładzie na sezon 2023/2024.

TLK Sudety zostaje, ale zmieni się obieg, to znaczy rano ten pociąg pojedzie do Krakowa, a wieczorem do Jeleniej Góry i będzie kursował przez Jaworzynę Śląską, Świdnicę, Dzierżoniów.

Dochodzi nowy pociąg TLK Szczeliniec, który rano pojedzie z Krakowa do Jeleniej Góry (powrót wieczorem). Ten pociąg będzie kursował przez Kłodzko i Nową Rudę. Tutaj też pojawiają się pewne rozbieżności. Jedni twierdzą, że pociąg nie dojedzie do stacji Kłodzko Miasto, a drudzy odwrotnie, że będzie miał tam swój postój (tym samym postój handlowy dwa razy na stacji Kłodzko Główne).

Dwa dalekobieżne na Magistrali Podsudeckiej będą miały mijankę rano i wieczorem gdzieś pomiędzy stacjami Nysa i Prudnik. Prawdopodobnie TLK Szczeliniec pojedzie o godzinach jak obecne TLK Sudety.

Nigdzie nie ma informacji, jakim taborem będą realizowane oba te połączenia, ale należy przypuszczać, że będzie to tak samo, jak obecnie TLK Sudety.

Znika TLK Wetlina, którą zastępuje TLK Szczeliniec. TLK Szczeliniec pojedzie linią 137, czyli przez stacje Kędzierzyn-Koźle, Głogówek, Prudnik, a nie jak TLK Wetlina przez Opole.

Ziemia Kłodzka odzyska połączenia dalekobieżne i bezpośrednie z Trójmiastem poprzez dwa pociągi: dzienny oraz nocny.

Pamiętajmy, że powyższe, to zbiór nieoficjalnych informacji znalezionych już w Internecie, na profilach FB komitetów itp. Czekamy teraz na potwierdzenie tych ciekawych newsów.

Foto pbc
Foto pbc
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Kormoran

TLK KORMORAN - pociąg, który udowodnił, że nasza kolej wciąż może pozytywnie zaskakiwać, IR CHEMIK jako przykład świadomej marginalizacji

Pociąg TLK KORMORAN stał się jednym z najbardziej wymownych dowodów na to, że na polskiej kolei mogą dziać się naprawdę dobre rzeczy.

Rozkład

Rozkład jazdy pociągów, edycja 2025-2026, jest coś nowego (opolskie)

Nieubłaganie zbliża się koniec 2025 roku, co wiąże się z roczną zmianą rozkładu jazdy pociągów. Zmianą, która obejmuje kraje europejskie i następuje zawsze w noc z drugiej soboty grudnia na drugą niedzielę grudnia.  

Nowy tabor

TLK Sudety już na nowym taborze

Wczoraj popołudniu w drogę z Krakowa ruszył pociąg TLK Sudety na nowym taborze. Od teraz kursy na tym pociągu będą obsługiwane przez składy serii SN85.

SD85

Sudety i Szczeliniec zmieniają tabor

Od października pociągi Intercity w relacji Kraków-Jelenia Góra i Jelenia Góra-Kraków, które kursują przez linię 137, będą prowadzone jednostkami SD85.

TLK Sudety i TLK Szczeliniec objazdem przez Opole

W związku z pracami jakie zostaną przeprowadzone na odcinku linii kolejowej 137 pomiędzy Głogówkiem, a Kędzierzynem-Koźlem nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity.

Rozkład

Znamy rozkład dwóch pociągów Intercity na Magistrali Podsudeckiej

Dobra zmiana od nowego rozkładu. Wraca drugi dalekobieżny pociąg na naszej linii kolejowej.