Zakończył się remont przejazdu kolejowego w okolicy Radzikowic

Remont przejazdu kolejowego, o którym pisaliśmy dobiegł końca. Po oficjalnym oddaniu do użytku w ostatnim tygodniu lutego, skrzyżowanie Podsudeckiej Magistrali Kolejowej (144,9 km) z drogą powiatową 1663 (Nysa-Radzikowice) zyskało nie tylko na bezpieczeństwie ale i estetyce.

Inwestycja ta ma zapewnić bezpieczny dojazd do terenów inwestycyjnych gminy Nysa prosto z przebiegającej na tym odcinku równolegle z torami obwodnicy Nysy, która za kilka miesięcy również zostanie otwarta dla ruchu.

Warto wspomnieć, że w pierwszej wersji projektu obwodnicy zamiast przejazdu kolejowego miał tu być wybudowany wiadukt nad torami połączony z bezkolizyjnym skrzyżowaniem dwupoziomowym. Jak to jednak w Polsce bywa - ze względów oszczędnościowych wybrano tańszy wariant czyli rondo i przejazd kolejowy.

Jeśli chodzi o sam nowy przejazd to po remoncie dzięki montażowi automatycznych półrogatek podniesiono jego kategorię z "C" na "B" (wcześniej była tu tylko sygnalizacja świetlna i dźwiękowa). Dodatkowo dla ruchu kolejowego zastosowano również tarcze ostrzegawcze przejazdowe, które informują maszynistę o opuszczonych rogatkach lub o ich ewentualnej awarii. Oprócz półrogatek dla samochodów zainstalowano również "szlabany" w nowo wybudowanym ciągu pieszo-rowerowym.

Całość jest monitorowana przez system kamer. Łyżką dziegciu może być fakt, że pomimo modernizacji przejazdu nadal obowiązuje tu odcinkowe ograniczenie prędkości dla pociągów (widoczny na zdjęciach "sierżant").

Ostatnie zdjęcie to tarcze ostrzegawcze przejazdowe od strony Goświnowic.

Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Ilustracja
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Podsudecka

Dlaczego OPOLE nigdy tak naprawdę nie poprze modernizacji Magistrali Podsudeckiej (i Nysa-Brzeg też nie)?

Analiza, która wielu się nie spodoba - ale warto ją przeczytać do końca. Przeczytajcie spokojnie ten tekst. Dla jednych będzie to "teoria spiskowa", ale dla innych - smutna diagnoza.

Podsudecka

Podsudecka nie jest priorytetem? O tym artykule i tym co robi "góra" nie można milczeć

Ten tekst nie był planowany. Miał poczekać. Ale po sobotniej publikacji w NTO z 22 listopada pt. "Podsudecka Magistrala Kolejowa nie jest priorytetem. Elektryfikacja linii ma kosztować pół miliarda" – trudno siedzieć cicho.

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Remont czy polityka

Polityczne przepychanki na słowa, czy faktyczna szansa na remont Podsudeckiej?

Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.

Bielawa

Rozbudowa kolei w Bielawie w kierunku Srebrnej Góry

Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym)  przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.

Remonty

Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.