Nowoczesny, wygodny oraz funkcjonalny. Taki po przebudowie ma być dworzec kolejowy w Gliwicach.
W Polsce swoje zadanie spełnia około 600 czynnych budynków dworcowych i stacyjnych. W ostatnim czasie wiele z nich przechodzi gruntowne remonty i modernizacje. Tym razem kolej przyjdzie na Gliwice, jedną z najważniejszych stacji aglomeracji śląskiej.
Dworzec ma być unowocześniony i bardziej dostosowany do potrzeb podróżnych. Ma to być największa inwestycja od około 90 lat, czyli budowy gliwickiego gmachu kolejowego.
Zmienione zostaną kasy, a obiekt ma być bardziej dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (m.in. poprzez montaż wind). Pojawią się nowoczesne wyświetlacze i tablice informacyjne. Duży nacisk będzie kładziony na rzetelną renowację elementów historycznych.
Oferty na przeprowadzenie prac wykonawcy mogą składać do 18 sierpnia. Roboty mają być zakończone z końcem 2015 roku. Znaczna część kosztów zostanie pokryta z dofinansowania unijnego.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Analiza, która wielu się nie spodoba - ale warto ją przeczytać do końca. Przeczytajcie spokojnie ten tekst. Dla jednych będzie to "teoria spiskowa", ale dla innych - smutna diagnoza.
Ten tekst nie był planowany. Miał poczekać. Ale po sobotniej publikacji w NTO z 22 listopada pt. "Podsudecka Magistrala Kolejowa nie jest priorytetem. Elektryfikacja linii ma kosztować pół miliarda" – trudno siedzieć cicho.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.