Czy Magistralę Podsudecką czeka poważny remont?

Oczywiście informacje, które prezentujemy w tym artykule należy traktować nieoficjalnie, ale dla miłośników naszej linii kolejowej mamy dobre wiadomości.

Ilustracja

Niedawno Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej ogłosiło wyniki konsultacji dotyczących wieloletniego programu inwestycji kolejowych. Inwestycje te mają być przeprowadzone do końca rok 2015.

Można w nim przeczytać, że Ministerstwo proponuję przesunięcie z wykazu zadań rezerwowych do zadań przyjętych do realizacji, zadania pt. Modernizacja linii kolejowej nr 137 Kędzierzyn Koźle-Legnica. Remont należy przeprowadzić ze względu na liczne ograniczenia prędkości do 20/30km/h. Nasza linia stanowi jeden z głównych ciągów wywozu kruszywa z Województwa Dolnośląskiego w głąb kraju.

Wycofanie wielu inwestycji, w tym rezygnacja na razie z budowy linii Y (Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław) sprawiło, że do wykorzystania na budowę i modernizację linii kolejowych będzie miliard złotych.

We wspomnianym raporcie czytamy także o sugerowanej elektryfikacji linii 137, początkowo na odcinku Jaworzyna-Świdnica. Ma to umożliwić uruchomienie bezpośrednich pociągów ze Świdnicy do Wrocławia. Jest to o tyle korzystne, że lokalne Władzie Świdnicy tworzą w swoim mieście ważny węzeł przesiadkowy.

To w sumie na razie wszystkie oficjalne informacje. Wiadomo, że daleko od nich do rozpoczęcia prac. Jednak nieoficjalnie wypytaliśmy wysoko postawionych pracowników PLK o plany remontu naszej linii kolejowej. Nie zaprzeczyli.

Na razie brak szczegółów. Jednak jest pewne, że nowe kopalnie kruszywa powstające w naszej okolicy, to problem, ponieważ linia jest za bardzo obciążona. Największy problem z przepustowością notuje się na stacjach w Otmuchowie i Paczkowie. Z kolei budowana aktualnie kopalnia w Racławicach też swój urobek chce wozić koleją. W ubiegłym roku przywrócono w Racławicach dwa boczne tory do trzymania pociągów, co już było sporym wydarzeniem.

Pewne jest, że Magistralę Podsudecką czeka poważny remont. Będziemy czuwali i na bieżąco Was informowali. To dobre informacje, zważywszy na fakt, że ostatnio mówiło się o remoncie wszystkich innych traktów zapominając o modernizacji linii 137.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Podsudecka

Dlaczego OPOLE nigdy tak naprawdę nie poprze modernizacji Magistrali Podsudeckiej (i Nysa-Brzeg też nie)?

Analiza, która wielu się nie spodoba - ale warto ją przeczytać do końca. Przeczytajcie spokojnie ten tekst. Dla jednych będzie to "teoria spiskowa", ale dla innych - smutna diagnoza.

Podsudecka

Podsudecka nie jest priorytetem? O tym artykule i tym co robi "góra" nie można milczeć

Ten tekst nie był planowany. Miał poczekać. Ale po sobotniej publikacji w NTO z 22 listopada pt. "Podsudecka Magistrala Kolejowa nie jest priorytetem. Elektryfikacja linii ma kosztować pół miliarda" – trudno siedzieć cicho.

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Remont czy polityka

Polityczne przepychanki na słowa, czy faktyczna szansa na remont Podsudeckiej?

Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.

Bielawa

Rozbudowa kolei w Bielawie w kierunku Srebrnej Góry

Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym)  przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.

Remonty

Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.