Dzięki ciężkiej pracy wykonanej przez Krzysztofa Pawlaka już teraz można pobrać z naszej strony aktualne rozkłady jazdy ze skomunikowaniami na stacjach docelowych (pociągi regionalne, TLK i tak dalej). W pierwszej części prezentujemy pliki dla stacji Prudnik, Głogówek i Racławice i skomunikowania na stacjach Nysa, Kędzierzyn. Niebawem dodamy pliki dla stacji Dolnośląskich.
Autor dołożył wszelkich starań, by zaprezentowana informacja była rzetelna, ale jeśli znajdziecie jakieś niedopatrzenie prosimy o kontakt, a natychmiast to poprawimy. Serdeczne dzięki dla Krzysztofa za ciężką pracę jaką wykonał.
::download:rozklady=Glogowek2010.pdf@Pobierz rozkład i skomunikowania dla stacji Głogówek:: ::download:rozklady=Raclawice2010.pdf@Pobierz rozkład i skomunikowania dla stacji Racławice Śląskie:: ::download:rozklady=Prudnik2010.pdf@Pobierz rozkład i skomunikowania dla stacji Prudnik::Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Nieubłaganie zbliża się koniec 2025 roku, co wiąże się z roczną zmianą rozkładu jazdy pociągów. Zmianą, która obejmuje kraje europejskie i następuje zawsze w noc z drugiej soboty grudnia na drugą niedzielę grudnia.
Na początku warto w skrócie przypomnieć, jak wyglądała sytuacja organizacji przewozów kolejowych w Polsce po 2000 roku. W wyniku głębokiej restrukturyzacji Polskich Kolei Państwowych (PKP), dotychczasowy gigant został podzielony na mniejsze spółki. Powstały m.in.: PKP Cargo - odpowiedzialne za transport towarowy, PKP Intercity - obsługujące połączenia dalekobieżne, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) - zarządzające infrastrukturą kolejową, Przewozy Regionalne - odpowiedzialne za transport pasażerski w regionach.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.
W ubiegłym tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji ponad 50 km linii kolejowych nr 177 i 294 (trasa Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie).
Gdyby dziś Głogówek i okolice odwiedziła znana osobistość, i przyjechała tutaj pociągiem, pewnie nie zrobiłoby to większego wrażenia ani na mediach, ani na ludności. W dawnych czasach było jednak inaczej i ... ciekawiej.
Około 160 mln zł. będą kosztowały trzy nowe obwodnice drogowe, jakie powstaną w województwie opolskim. Wszystkie zbudowane zostaną blisko linii kolejowych.